21 Temmuz 2014 Pazartesi

KARBONAT VE SİRKEYLE SAÇ YIKAMA YÖNTEMİNDE GERİDE KALAN 5 AY

Belki hatırlayanlar olur, şampuan ve sabun kullanmadan, karbonat ve sirke ile saçlarımı yıkamaya başladığımı yazmıştım.

Yeni saç yıkama yöntemim karbonat, su ve elma sirkesinden oluşuyordu. Saç rengimi koyulaştırması için çayın demini kullandığımı da yazmıştım ama onu birkaç kez kullandım, sonra bıraktım (saç diplerimdeki açık renklerin koyulaştığını hissettim, yada psikolojik olarak öyle geldi bilemiyorum, henüz o kadar koyulaşmaya ihtiyacım olmadığı için tekrar kullanmadım).

Şampuansız ve sabunsuz saç yıkama ile geçen 5 ay sonundaki tecrübelerimi paylaşmak istedim.



İşin Ekonomi Kısmı

- İlk başta, bu yöntemi ne kadar sürdürebileceğimden emin olmadığım için, markette küçük paketlerde satılan karbonatlardan kullandım. Ki bu paketlerin fiyatı markete ve markaya göre değişim göstermekle birlikte 1-1.5 tl civarında. Her saç yıkamada 5 çay kaşığı karbonat kullandığım için bu paketlerin ömrü de pek uzun süreli olmadı tabi. Sonra baktım ben bu yöntemi kullanmaya devam edeceğim, toptan satış yapan bir mağazadan 1 kiloluk karbonat aldım:)

Aynı durum elma sirkesi için de geçerli. Marketten 1 litrelik elma sirkesi alıyordum, bitince tekrar alıyordum, sonra tekrar... Bunalınca, kiloluk karbonatı alırken 5 litrelik  elma sirkesi de aldım, huzura kavuştum:) Sirkenin çabuk bitmesinin sebebi sadece saç yıkarken kullanmam değil tabi. Yeşillikleri yıkarken, salata yaparken, temizliğin bazı basamaklarında da elma sirkesi kullandığım için çabucak bitiyor;)


Bu yöntemle saç yıkamanın, şampuan veya sabunla saç yıkamaya göre ekonomik faydasını NormalŞartlarAltında' bir mühendis olarak hesaplamam gerekmesine rağmen, havada karada galip geleceğine adım gibi emin olduğum için hiç uğraşmadım. Ama üstünkörü şöyle söyleyeyim, 1 kg'lık karbonat stoğumun bana en az 3 yıl gani gani yeteceğini tahmin ediyorum. Fiyatı ne kadardı, hiç hatırlamıyorum maalesef ama 10 tl'den fazla değildir. Elma sirkesi tabi daha çabuk bitecek. 5 litrenin de (yukarıda söylediğim gibi, farklı amaçlarla da kullanmama rağmen) 2-3 ayda yarısını ancak kullandım.  



İşin Ergonomi Kısmı

- Saç yıkamaya hazırlanırken ilk olarak 500 ml'lik bir pet şişeye 5 çay kaşığı karbonat koyuyorum. Üzerine de istediğim sıcaklıkta, şişenin yarısını geçecek şekilde su dolduruyorum. Suyun sıcaklığı ve miktarı, karbonatı kaç kaşık kullanacağınız tamamen size kalmış. Kullanım miktarları saçınızın yağ oranı ve uzunluğuna göre değişiklik gösterecektir.

Karbonatlı suyu saçıma rahatça dağıtabilmek için pet şişenin kapak kısmına bıçakla çizikler, delikler açıyorum. Suyu doğrudan şişeden saça dökünce tam olarak saçın her yerine nüfuz etmiyor, o yüzden azar azar dökmek en iyisi.
Pet şişe sıcak suya maruz kala kala 3-5 yıkama sonucunda eğri büğrü bir hal almaya başlıyor;) Başka bir pet şişe kullanamaya başlayarak problemi çözebilirsiniz. Yada kuaförlerde kullanılan su püskürtücülerden veya biten oda spreyinizin fıs fıs'ını da kullanabilirsiniz diye düşünüyorum.



Karbonat ve sirke ile saç yıkamanın cildime 
ve saçlarıma nasıl bir etkisi oldu?

Benim cildim nanemolladır. Sıvı el sabunu kullanırım; kurutur, güneşe çıkarım; kızarır, bir yere çarparım; morarır ve akabinde yeşillenir, öyle hassas sağolsun!

- Bu yönteme ilk geçtiğimde saç diplerimde çok hafif kaşınma hissettim. Ama kullandığım markayı değiştirince mesele çözüldü. Şu an çok küçük bir bölgede hafif bir kaşıntı oluyor ilk yıkadığımda, o da karbonatın yada sirkenin asitli olmasından ötürü cildimin gösterdiği bir hassasiyet diye düşünüyorum.

- Dikkatimi çeken bir nokta saç dökülmesi oldu. Ben de ilk etapta saçlarım yıkanırken dökülünce biraz ürktüm ama sonradan şu kanıya vardım: önceden de saçımı yıkarken dökülüyordu ama kocaman köpük yumağının içinde o kadar dikkatimi çekmiyordu. Şu an köpük yok, su saçınızdan aşağıya aktığında, dökülen saçları daha net algılıyorsunuz. Tabi saç dökülmesi de bünyeye, hava şartlarına ve cildin yapısına bağlı olarak değişen bir durum.

- Bir küçük dezavantanjı, karbonat küçük de olsa taneli bir yapıya sahip olduğu için saç diplerinde ufacık taneler halinde kalabiliyor. Karşınızdaki kişi bunları farketmez ama kuaföre gittiğinizde küçük bir ön açıklama 
yapmanız faydalı olabilir;)

- Şampuanların saç dibindeki yağ tabakasını tamamen alıp gittiğini ve saçları çok sık yıkamamak gerektiğini söylüyor kozmetik uzmanları ve dermotologlar. Bunun doğru olduğuna inanıyorum, çünkü şu an saçımın dibinde kendine özgü o tabaka kalıyor. Belki şunu diyeceksiniz, "güzel yıkanmıyor ve yağlı kalıyor". Öyle bir şey değil, hakiki zeytinyağından üretilen el yapımı zeytinyağlı sabunu da kullandım ben uzun yıllar boyunca. Ve evet, o zaman da aynı şeyi hissediyordum saçımda. Kimseye de bir zararı olmuyor:) O tabaka saçı koruma ve besleme özelliğine sahip. Saç yıkarken kullanılan temizleyici o tabakayı alıp götürürse şayet, saç kendini korumak için daha çok yağ salgılıyor, saçlar daha çok ve daha çabuk yağlanıyor.

- Saçlarını bir araya getirip şöyle bir suyunu akıtınca,  çıkan kahverengimsi suyu görüp insan"bu kadar kir olabilir mi insanın saçında!?" diye düşünmekten alıkoyamıyor kendini ;) Normalde köpüklü köpüklü yıkayınca bu manzarayla karşılaşmıyor insan tabi...

Bu kadar uzuuun lafın kısası, ben memnunum arkadaşlar;)
5 aydır sadece bu yöntemi kullanıyorum. İlk etapta tembellik yapıp aklımdan "bu seferlik şampuanla yıkakayım, bir seferden bir şey olmaz!" diye geçmedi desem yalan olur yani:) Ama biraz sabredince alışıyor insan.
Tekrar hatırlatayım, cildiniz çok hassassa kontrollü kullanın. Önce küçük bir bölgede deneyin, alerjik bir şey oluyor mu bir kontrol edin derim naçizane.

Denemeyi planladığım bir yöntem daha var ama araştırmalarım neticelenmedi henüz. Bir ilerleme kaydedersem, paylaşacağım inşallah.

Sabredip sonuna kadar okuyan varsa, teşekkür ederim:)

1 Mart 2016 tarihi itibari ile güncelleme: Blogumda en çok yorum aldığım yazı sanırım bu. O sebeple şu güncellemeyi yapmakta fayda görüyorum; 5 ay süre ile bu yöntemi kullandım. Fakat Bir müddet sonra (6. ay falan olabilir) başımda bazı bölgelerde kaşıntı olması sebebi ile bu metodu kullanmayı bıraktım. Kaşıntının sebebi ne, bilmiyorum. Belki karbonat sebebi ile deride yavaş yavaş hassasiyet oluştu... Şu an zeytinyağlı sabun kullanıyorum. Bazen sabun için marka soran arkadaşlar oluyor, markalı bir sabun değil benimki. Memleketimizde ev üretimi, genellikle 1. elden temin ediyoruz (daha doğrusu annemler temin ediyor, ben de onlardan alıyorum). Karbonat ve sirke yöntemini belki de belirli periyotlarla kullanıp, saçı arındırdıktan sonra sabun kullanmaya devam etmek daha iyi. Şampuana tekrar dönmeyi asla düşünmüyorum.

120 yorum:

Umut hikayem dedi ki...

Benimde cildim inanılmaz derecede hassas hatta dizimi yüzüme hafifçe çarmıştım hemen morarmıştı bi ara :)
Nasıl yaptın deme oluyo öyle arada :D
Bu çok güzel fikir ama saçımı şampuanlamazsam imkanı yok rahat edemem bir de saçım zaten inanılmaz derecede dökülüyo şampuanımı bile çok uzun zaman deneye deneye buldum o yüzden korkumdan yapamam heralde :)

birdunyafikir dedi ki...

Seyma; dökülmeye iyi gelen bitkisel şeyler de var aslında, gerçi araştırmışsındır ama... Isırgan oyunun suyu mesela, yada sarımsak...
Şampuanla yıkamada dürtüsü tamamen psikolojik, inan bana. Bol su içmeni de öneririm saç dökülmesine karşı, bir de çok tuzlu yeme;) Vücuduna tuz almanı gerektiren bir rahatsızlığın yoksa tabi...

GULSAH dedi ki...

Bu iş bende bir tutsa ciddi bir sampuan geliri elde ederim o kesin :) ama bende henuz bu cesaret yok seni tebrik ederim 5 ay cok iyi bir süre

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Beyza ama sirke kokusu ne olacak
:(
Sağlıklı olduğuna inanıyorum ama sirke kokusuna dayanamam sanırım
:(

YUUGEN dedi ki...

bende bir çok yerde duydum yapmak da istedim ancak evde o kadar çok şampuan stoğu var ki :((
güncelleme yazısı da ayrıca süper oldu bizlerle paylaştığın için teşekkürler ^.^

birdunyafikir dedi ki...

Gülşah; hiç şüpheniz olmasın;) Siz de yapabilirsiniz, bence bir kez olsun deneyin;)

Gamze; sirke uçup gidiyor desem;) Benim sirkeyle aram iyi, o yüzden sıkıntı yok. Ama sirke zaten uçup giden bir yapıya sahip, gerçekten problem olmuyor.

Hazel; o stoklar yok muuu? ;) Belki de bitinrince deneyebilirsin;) Ama bence bitmesini bile bekleme;)

Umut hikayem dedi ki...

Ben genelde yağ denedim işe yarıyo aslında ama hergün yapmam gerekiyor.
Isırgan otu suyunu da denerim o zaman :)
Tuzlu yemeyi hiç sevmem zaten ama şu bir gerçek su hiç sevmem 3-4 günde 1 bardak :/
O yüzden mi acaba?
Ay çok teşekkür ederim ama önerilerin için :)))

birdunyafikir dedi ki...

Şeyma; suyu ihmal etmemel lazım ama:(
Genç yaşında, yaşından çok daha büyük gösterirsin ilerleyen yıllarda:(
Ve saç diplerinde kaşıntı da varsa, sebebi su eksikliği-tuz fazlalığı olabilir.

Umut hikayem dedi ki...

Ama gerçekten içemiyorum çok denedim bi ara düzenli 1.5 litre buzlu içiyodum O da devamlı yanımda şişe olduğundan :/
Sanırım tekrar içmeye çalışmam lazım tekrar teşekkür ederim en azından saçım için içmeye çalışırım :*

birdunyafikir dedi ki...

Şeyma; buzlu, limonlu, sıcak, soğuk,..
Nasıl içebiliyorsan. Bir de su içmeni sana hatırlatacak bir yakının, arkadaşın olursa yanında, değme keyfine! :)
Umarım işe yarar;)

Umut hikayem dedi ki...

Saatlik alarmla içiyodum yine öyle yaparım heralde :))
İşe yaradığı an haber veririm ki çok teşekkür ederim ama ya aklımın ucundan bile geçmezdi :)

birdunyafikir dedi ki...

Şeyma; rica ederim, ne demek:)

Nabrut Fıdıllıoğlu dedi ki...

bunun yerine bioxcin kullanıyorum olmaz mı? olmaz deme lütfen :D ben çok üşenirim :D

birdunyafikir dedi ki...

nabrut; Bioxin hakkında hiç fikrim yok inan:(

sadecenaciye dedi ki...

sonuna kadar okudum acık daha pratik olaymış deneyebilirdim.
üşengecim ben

birdunyafikir dedi ki...

sadecenaciye; paketli ürünlere yönelmemizin en büyük sebebi, bazı şeyleri yapmaya üşenmemiz zaten;)

Tercih sizin tabi;)

Unknown dedi ki...

Çok sevindim güzel sonuçlar olmasına bende yakında başlayacağım çünkü inşallah ama ah o sirke yok muuuu :( Ben de ilk aşama diş macununu terk ettim :) Balla fırçalıyorum memnunum şu anda.

Syhn dedi ki...

harika ya süpersin.
şimdi heveslendim ama biliyorum ki inanılmaz üşenirim.
bu arada merakla satır atlamadan okundu bilgine ;)

birdunyafikir dedi ki...

Derya, hakiki bal kullanıyorsunuzdur herhalde, değil mi? Misvak denedim ben de bir ara ama pek beceremedim malesef...

Syhn, umarım bir gün başarılı olursun:-) ve mutlu oldum ilgine:-)

Hümeyra'nın denizi dedi ki...

Ben ancak 3 hafta deneyebildim.saçlarım biraz sertleştiği için vazgeçtim.pratik olmaması da cabası.Vazgeçmediğin için seni tebrik ediyorum,çalışkan olmak böyle bişi olmalı 😃

birdunyafikir dedi ki...

Hümeyra; sirke miktarını artırmak, saçtaki sertliğe bir çözüm olabilirdi belki;)

Teşekkür ederim teveccühün için de:)

Adsız dedi ki...

ya ben en az 3 4 haftadır uyguluyorum bırakmak istemiyorum ama saç derimde bi tabaka oluştu kepek gibi ama değil karbonat endişeliyim nasıl temizlicem ya da zamanlamı gidicek ?

birdunyafikir dedi ki...

Adsız, yazımda sondan dördüncü paragrafta saç dibinde bir tabakanın oluştuğundan bahsetmiştim. Tekrar göz atabilirsiniz. Ama bahsettiğim kepek değil. Saçınızı kaşıyorsanız o yüzden olabilir belki çünkü dipte oluşan tabaka çok çabuk saça yapışıp günyüzüne çıkmaya meyilli.

Adsız dedi ki...

Anladım.Peki bu kaşıntı ne zaman geçer?

birdunyafikir dedi ki...

Kaşıntı bana kalırsa cildin hassasiyetiyle ilgili. Sirke ve karbonat, ikisi de asitli olduğu için, tüm artık maddelerden arınmış cilt yüzeyindeki özellikle hassas noktalarda kaşıntı yapıyor. Ben bu ara kullanmaya ara vermek durumunda kaldım (bunda uzun müddet hep farklı mekanlarda konaklamak durumunda kalmam da etkili oldu, şartlar zorladı diyebilirim) Olay tamamen sizin cildinize bağlı. Kaşıntı çok fazlaysa kullanmayın, cildiniz tahriş olmasın.

Selman Tokçan dedi ki...

biraz önce dışarıya çıktım ve 3 kg elma sirkesi 1 kg da karbonat aldım çok teşekkür ederim bu bilgi için. sabun ile yıkıyordum saçlarımı bende ama doğal olmadığı için derimi kuruttu ve kepek oluşumunu sağladı o yüzden şampuana geçmek zorunda kaldım dün bugün bu bilgi ile karşılaştım çok teşekkür ederim selamlar :)

birdunyafikir dedi ki...

Selman Tokçan; tecrübeleri paylaşmak gerek, rica ederim:)

Umarım bir üstteki yorumumu da okumuşsunuzdur. Elma sireksi ve karbonatı beş ay kullandım fakat sonra bırakmak durumunda kaldım. Belki havanın çok sıcak olmasından belki evim dışında bir yerlerde uzun müddet konaklamak durumunda kalmamdan, bilemiyorum, bazı bölgelerde kaşıntı oluşmaya başladı ve bu yöntemi bıraktım. Şu an hakiki zeytinyağlı sabunla yıkıyorum saçlarımı. Küçük bir dip not olsun;)

Hümeyra'nın denizi dedi ki...

Beyza'cım sabrın için tebrik ederim.Ben 5 ya da 6 kez yapabildim.Sonra bıraktım.Karbonat ve sirke saçı gıcır gıcır yapıyor :)Ama,Kıvırcık saçlar için kremlemeye gerek oluyor

birdunyafikir dedi ki...

hümeyra Mutlu; azmin zaferiyle sonuçlansa da bir müddet sonra bırakmak durumunda kaldım. Belki bir gün tekrar denerim;)

birdunyafikir dedi ki...

hümeyra Mutlu; azmin zaferiyle sonuçlansa da bir müddet sonra bırakmak durumunda kaldım. Belki bir gün tekrar denerim;)

Nihal dedi ki...

Ben bir ayı aşkın süredir sadece suyla yıkıyorum ve son olarak elma sirkeli su döküyorum...saçlarım kalın telli ve dalgalı..çok kolay taranıyor ve dökülmesi müthiş azaldı...aşırı kuru olduğu için de karbonatı hiç denemedim..saçlarım boyalı olmasına rağmen hiç sorun yaşamadım:)sanırım çok uzun süre devam edebilirim:)ayrıca da yazıyı sonuna kadar okudum:)

birdunyafikir dedi ki...

Nihal; saçın doğal yapısındaki yağın suyla giderilebilmesini aklım bir türlü almıyor doğrusu. Belki elma sirkesi kullandığınız yada saçlarınız çok kuru olduğu için fazla sıkıntı yaşamıyorsunuzdur. Bu sizin açınızdan oldukça güzel tabi, bir de saçlar dalgalıysa;) Sabredip bu uzuuuun yazıyı okumanıza da mutlu oldum;)

Fatma dedi ki...

Merhaba güzel açıklamalarınız için çok teşekkürler. En yakın zamanda deneyeceğim :)
Yalnız bir şey kafama takıldı benim. Burada bahsettiğiniz karbonat nasıl bir karbonat? Marketlerden aldığımız karbonattan mı bahsediyorsunuz?

birdunyafikir dedi ki...

Fatma Hanım; bu uzun, hatta upuzuuuuun yazıyı sabredip okuduğunuz için ben teşekkür ederim:)
Karbonat aynen dediğiniz gibi, 100 gr'lık falan oluyor sanırım, daha çok baharatların olduğu bölümde oluyor, o karbonat. Ama toptancılarda çok daha fazla gramajlı olanlarından almanız, ekonomik olarak çok daha avantajlı olacaktır.

Adsız dedi ki...

Ben bugün denemiştim. Ama saçlarım koyulaşmaya başlamıştı. bn sirkeyi saç açar diye duymuştum.

birdunyafikir dedi ki...

Uzun müddet sirke kullanınca belki açar, bilemiyorum.

Adsız dedi ki...

Market sirkesi vücuda ozellikle saca ve sac derisine surulmez
karbonatlarda da titanyum dioksit varmis katkisiz karbonat bulmak lazim
karisimlari pet siseyi buzusturecek kadar sicak suyla yapiyorsaniz bu kadar zararli seye bir de plastik sise zararlilarini ekliyorsunuz sac dokulmesi bu yuzden artmis olabilir zaten sirke gibi yag gibi asitli seyler pet siseye hic konmaz

birdunyafikir dedi ki...

Market sirkesi hakkında söylediğinize katılabilirim, ev sirkesinden daha farklı oluyor içerik olarak. Markadan markaya göre bile kıvam, koku, renk değişik oluyor.
Peki sizin öneriniz nedir saç yıkama konusunda sabun, deterjan ve benim önerime alternatif olarak? Fikrinizi öğrenmekten mutluluk duyarım.

Adsız dedi ki...

yıkama sıklığı ne arada olmakı yanı her gün yıkansa bı zararı olur mu mınımum kac gun ara ile olursa daha sağlıklı olur

Adsız dedi ki...

ne sıklılla yıkanması sağlıklı olur

birdunyafikir dedi ki...

Çok sık yıkamak saçın kurumasına neden olabilir.
Tamamen cildinizin durumuna bağlı.

PEMBE MASALLAR ATOLYESİ dedi ki...

üşenmesemde yapsam keşke....

birdunyafikir dedi ki...

öznur öznur; şampuan ve sabuna göre küçük de olsa bir zahmeti var tabi, haklısınız;)

Adsız dedi ki...

Ne cektim ben bu saclardan nee,soylesem kimse inanmaz ama dogru valla mesela sabah erken yikadim ve aksam ustu doktorda bi yerde randevum var gitmeden yeniden yikiyorum o kadar yagliki biktim biktim gonul diyor vur sifira oglan cocugu gibi rahatla :D ama iki gundur sadece karbanatli suyla yikiyorum bakalim daha pek bisey belli degil ama insallah en az 2- 3 gun dayanir inanin saclarimin yagi yuzunden yasam kalitem bile dustu

birdunyafikir dedi ki...

Yıkadıkça daha çok yağlanıyor sanırım saç. Çünkü deride bulunması gereken doğal yağ tabakası, şampuan veya sabunla her yıkandığında temizleniyor ve deri yağ ihtiyacını karşılamak için tekrar yağ üretmeye başlıyor. Kısır bir döngü aslında yaşanan... Umarım faydasını görürsünüz;)

Adsız dedi ki...

Merhaba , kimyasal ürünler konusunda cok hassasım olabildiğince uzak durmaya çalışıyorum. Cilt bakımı ve deterjanlarda doğal veya kendi yaptığım ürünleri kullanıyorum. Saçlarım için bu yöntemi deneyeceğim . Paylaşımın için teşekkürler,
Çiğdem

Kevser Pınar Yetgin dedi ki...

Beyzacım arkadaşım için bu yöntemi araştırırken bloğuna rastlamak da nefis oldu :) çok yararlı bir paylaşım canım selamlar çok özledim :*

birdunyafikir dedi ki...

Güzel bir karşılaşma oldu Kevser Hanım:)
Çok oldu değil mi görüşmeyeli... Kısmet olur inşallah...
Öptüm minik bıcırları;)

Adsız dedi ki...

Merhaba. Bu sirke karbonata ben de başladım. Fakat sonuç felaket. Saçlar yapış yapış hissi. Aşırı sert ve mat. Paraklarım saçlarımın arasına bile girmiyor. Sürekli topuz yapıyorum bu yüzden. Saçlarım uzun ve geçmişte boya yapmışlığı var.

Adsız dedi ki...

sayın Adsız ''Adsız dedi ki...
Ben bugün denemiştim. Ama saçlarım koyulaşmaya başlamıştı. bn sirkeyi saç açar diye duymuştum''böyle yaznışsınız gerçekten saçları koyulaştırıyormu?koyulaşarak beyazlar siyaha dönüşenilir o zaman!nasıl bir koyulaşma bu.teşekkürler..

birdunyafikir dedi ki...

Adsız; elma sirkesi benim saçımda saç kremi etkisi yaratıyor, ama sizde niçin böyle bir durum var, bilemiyorum.
Miktarını biraz daha artırabilirsiniz belki.

Adsız dedi ki...

Bu karbonat ve sirke bende kepek yaptı. Önce karbonatla yıkadım duruladıktan sonra 200ml suya biraz elma sirkesi koymuştum onu döktüm ve en sonda duruladım. Saçlarım yağlı ince telli. Kepek yapan karbonat mı sirke mi ya, ha bu arada full soğuk su ile yaptım bu işlemleri hiç sıcak su değmedi bile.

birdunyafikir dedi ki...

Adsız; durum tamamen insanın cilt yapısına bağlı bana kalırsa. Bu yüzden soğuk sudan kaynaklıdır diye bir yargıya varmak güç.

Ömer dedi ki...

Ben sirke kullanmak istemiyorum sadece karbont kullansam olurmu ve saçlarım nasıl olur?

birdunyafikir dedi ki...

Ömer; sirkeyi en sonda uygulamadan sadece karbonat kullanırsanız saçınız çok sert olur. Bu durum bayanlar için daha kötü oluyor tabi, saçları uzun olduğu için. Ama sizin eğer saçlarınız kısaysa, bir bayan kadar zorluk yaşamayabilirsiniz. Ama yine de elma sireksini kullanmanızı tavsiye ederim.

Ömer dedi ki...

Elma sirkesi degilmi

Ömer dedi ki...

Peki elma sirkesinin hzirlanisi kisaca anlatabilirmisiniz bide sac diplerinemi uygulamamiz gerekir sirkeyi

Ömer dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
birdunyafikir dedi ki...

Ömer; ben elma sirkesini satın aldım. Kendim yapmayı hiç denemedim fakat yapılışının çok kolay olduğunu duymuştum. İnternette pek çok tarif bulmanız mümkün.

Sirkeyi en son durulama suyunda kullanmanız yeterli. Saçınızı yıkamayı tamamlarken, bir kabın içine su ve yarım çay bardağı kadar elma sirkesi ekleyip, yavaşça saçınıza dökmeniz yeterli. Saçınız elma sirkeli suyla temas ettiği an bile yumuşacık oluyor. Karbonatın sebep olduğu can sıkıcı sertlik ortadan kalkıyor.

Ömer dedi ki...

Peki 1 su bardağına 1 corba kasigi sirke eklemem yeterli olurmu?

Ömer dedi ki...

Bide sac diplerine gelirse sirke bir sıkınti olurmu?

birdunyafikir dedi ki...

Ömer; 1 su bardağına 1 çay kaşığı biraz fazla olabilir.
1 tas suya 1 çay bardağı yada daha az ilave edilebilir.
Saç deriniz hassassa, yazının içeriğinde ve yorumlarda da pek çok kez belirttiğim gibi, kaşıntı yada kızarıklık olabilir.
Cildinizi gözlemleyerek en doğru miktarları kendiniz bulabilirsiniz.

Adsız dedi ki...

Merhabalar ben yaklaşık 2 yıldır saçımı zeytin yağlı defne sabunuyla yıkıyorum başta durunun geleneksel prina sabunuydu sonra prinanın iyi olmadığını öğrendim, dalanın antik zeytin yağlı defne sabunuyla yakıyorum uzun süredir, malesef şampuanla yıkadığım günleri arıyorum saçım çok sert olup birbirine giriyor keçeleşiyor, şampuanada dönmek istemiyorum saçım kimyasaldan arınalı yıllar oldu erkeğim bu arada, sirke denedim bir iki kez yeterince koymadım herhalde bir fark olmadı, sirkem vefa içinde sirke + koruyucu bisülfit gibi birşey yazıyor.

Şampuana dönmekte istemiyorum o yumuşaklığı parlaklık yerine mat ve sertlikten bıktım, biraz uzun saçlarım, sirke markası sabun önerinizi ve başka tavsiyelerinizi rica ediyorum, sabunu aktardan almıyorum el yapımı olunca belli ayar tutmuyor bir güzel yapsa başkası kötü yapıyor marketten alabileceğim şampuanda pantene aqua light silikonsuz var ama sls gibi diğer maddeler var gerçi dalinde de var onlar ama kararsız kaldım yardımınızı bekliyorum...

Blogunuz için teşekkür ederim :)

birdunyafikir dedi ki...

Adsız; insanların sabundan şikayetçi olması ve kullanmaktan imtina etmesindeki en önemli faktör sanıyorum ki sizin de söylediğiniz gibi sabunun saçı -şampuana göre- sertleştiriyor olması. Ben çocukluğumdan itibaren saçımı yıllarca doğal zeytinyağlı sabun ile yıkadım. Saçlarım o dönem farkedilir biçimde sert olmadı, belki bunda saçımın çocukluğumdan itibaren sabuna alışmış olması da bir faktör... Sabunlarımız fabrikasyon değildi, ev yapımıydı. Sonra 5-6 yıl kadar çeşitli şampuanlar kullandım ve bir süre sonra yeniden zeytinyağlı sabuna döndüm. İşte saçlarım o dönemde sertleşmeye başladı... Sonra bu karbonat-sirke olayını denedim 5 ay kadar. Ve sanırım saçlarım o dönemde şampuanın etkisinden arındı. Şu an yine zeytinyağlı sabun ile yıkıyor, son durulama suyunda elma sirkesi de kullanıyorum. Saçlarım da gayet yumuşak (Kurutma makinesi kullanmadan evvel taramazsam sertleşiyor ama. Tarak ile önce açmak lazım)
Pirina bildiğim kadarıyla zeytin çekirdeği oluyor. Pirina sabunu, yeşil sabunla aynı şey sanırım? Yeşil sabun saçı sert yapıyor, bu doğru. Benim kullandığım beyaz-krem arası rengi olan bir sabun. Şunu söylemekte de fayda var, sabundan sabuna özellik değişiyor. Çünkü el yapımı ve doğal. Zeytinin cinsi, yağ oranı, sabun içine eklenen malzemelerin oranı fabrikasyon sabunla aynı olmuyor elbette.
Sirke mevzusuna gelince, dediğinizde haklısınız, içinde katkı maddeleri oluyor. Henüz denemedim ama niyetim kendi sirkemi kendim yapmak. Zor olmadığını duydum. Marka önerisinde bulunamayacağım maalesef. Kemal Kükrer ve BİM'de satılan bir markanın sirkesini denedim. İkisi de katkılı. tamtabi.com yada tazedirekt.com sitelerinde "organik" sirke satılıyor. Fiyatları piyasadakinden yüksek tabi. Kendim yapmaya üşenirim derseniz, o sitelerden temin edebilirsiniz. Ama evde yapmak cidden kolaymış. Annem denedi ve beni de heveslendirdi:) Elmaları kesip suya ekliyor ve içine bal yada sirke ekleyerek mayalanmasını bekliyorsunuz, hepsi bu.

Adsız dedi ki...

Cevabınıza ve ilginize teşekkür ederim öncelikle :)

Şampuanları araştırmam içeriğindeki maddeleri öğrenmemle ne kadar güzel kokup ipek gibi yapsa da, saç derisinden kısa sürede kimyasalların geçtiğini bilmem hatta uzun vadede dökülmeye sebep olduğunu bilmem beni geri döndürmüyor şampuanlara, eskiden bir yakınım saçını kuruladığı havlunun zamanla renk değiştirdiğini göstermişti dove du markası.

Genelde bu konuda dikkati olan sizin gibi bayanlar olduğundan erkek olarak sizin bilginize başvurmak istiyorum :) yine yardımcı olabilirseniz sevinirim :)

1)Son durulama suyunu tamamen kafamızdan aşağı döküyor muyuz yoksa kafamızı öne veya arkaya eyerek uçlarına mı sürüyoruz tam net bilgi alamadım kimisi saç dibine gitmesin çok zararlı diyor vb.

2) Bimdeki sirkede bir tortullaşma olmuştu çay bardağına koyunca efordu galiba ama vefada olmadı bu tekrar bakacağım,

3)Sabun çok fazla temizlediğinden olsa gerek birbirine giriyor saçlar keçe gibi oluyor, sirkeyi arttırıp tekrar deneyeceğim daha sonra kendisini kurumaya mı bırakmam yoksa saç kurutma makinası mı kullanmam iyi olur, uzun süredir saçı yaktığı için kurutma makinası kullanmıyorum ama ?

4) Defne Sabunu olarakta dalandan sonra mehmet aydın diye bir markayı deneyeceğim, valla samimi söyliyeyim şampuana geçmek istemediğim gibi o parlaklık ve yumuşaklığı çok arıyorum :)

tekrar sağolun ilginize

birdunyafikir dedi ki...

Adsız; oldukça geciken yorumum için kusura bakmayın. Senelik izinde olunca internetle ilişkim epeyce sınırlı oluyor.

Sorularınıza cevap vermeye çalışayım.

1) Son durulama suyunu başımdan aşağıya boca ediyorum diyebilirim:) Saç dibine değiyor yani sirkeli su, sadece saç uçlarına uygulamıyorum yani.

2) Vefayı yakında denemedim açıkçası, denediğimde de dikkat etmemişim hiç. Doğrudur dediğiniz, yılların Vefası neticede:)

3) Ben saçımı makine ile kurutmadan rahat edemiyorum açıkçası. Makinenin saçı yakması bir yana, insanın beynine beynine elektromanyetik dalgalar göndermesi biraz can sıkıcı tabi:/ Ben bu sebeple makineyi üç dört kez dinlendirerek kuruturum saçlarımı (makine ısındıkça daha çok dalga yayar gibi bir kanı var zira). Kupkuru da yapmıyorum saçlarımı, azıcık nemli bırakıyorum.

4) Mehmet Aydın markasını bilmiyordum aslında ama siz yazınca aklımda yer etmiş, tatilden dönerken bir dinlenme tesisinde görünce dikkatimi çekti, inceledim ben de:) Benim gördüğüm sabun pek yaştı. Yani kurutulmamış. Sabun ne kadar kuru olursa, saçta bıraktığı tortu o kadar az oluyor bana göre (sabun içeriğindeki yağın kalitesi de oldukça önemli elbette). Sabunları alıp -fırsatınız olursa- bir yıl bekletin derim naçizane. Sonuçtan daha memnun kalacağınızı düşünüyorum. Sabunları nem almayan bir yerde açık vaziyette uzun müddet beklettiğinizde kuruyor. Tecrübeyle sabittir:)

Umarım saçlarınızda aradığınız mutluluğu yakalayabilirsiniz:)

Unknown dedi ki...

NŞA'da tebrik ederim sizi :)) 5 ay sabır ister.

birdunyafikir dedi ki...

Başak Köse; teşekkürler:)
Sonra bıraktım gerçi ama olsun, bu da kendi çapında bir başarı:)

Unknown dedi ki...

Hangi marka oldugun önemi varmi sirkenin? Bi yerde okumustum ph degerine bakmak gerekmis sac icin kullanilcksa.

birdunyafikir dedi ki...

Tuba Er; bir kaç yorum üstte sirkeyle ilgili epeyce konuşmuştuk.
Ben özel olarak bir marka aramıyorum. Ama imkanınız varsa ev yapımı sirke kullanmanızı öneririm.

fatma dedi ki...

Ben de bir süredir karbonat ve sirke kullanıyorum gayet başarılı bir yöntem. Sirkenin kokusu da zaten uçucu saçta sirkenin kokusu kalmıyor. Benim için poblem şu: Saçımı bu yöntemle yıkadığımda saçım kötü kokmuyor ama maalesef güzel de kokmuyor. Bu yöntemle saçımı yıkarken saçımın daha güzel kokması için doğal yöntemler araştırıyorum ve henüz kayda değer bir şey bulduğumu söyleyemeyeceğim. Bu konuda bir fikri olan varsa paylaşırsa sevinirim :))

birdunyafikir dedi ki...

fatma; belki bitkisel yağları su ile karıştırıp saça püskürtürseniz kısmen de olsa hoş bir koku yakalayabilirsiniz belki.

kadir dedi ki...

arkadaslar bende yaklasik bir aydir karbonat ve elma sirkesi ile banyo yapiyorum... inanilmaz bir degisim oldu.. benim saclarim 24 saat icinde yag damlayacak sekilde yaglaniyordu... simdi ise 4 de 1 ri kadar bile yaglanmiyor... simdi sampuan ve sabunu sadece ellerimi yikarken kullaniyorum.. ben gunluk dus aliyorum acaba sirke ve karbonatin zarari olurmu? nette baktim bir zarari yok gibi sanki... ayrica yuzumde ve vucudumda hassas hafif lekeler olusuyordu tamamen kayboldular..

birdunyafikir dedi ki...

kadir; çok uzun süre kullanmak belki ciltte dezenformasyon yapabilir. Ara verip (bitkisel sabun kullanıp) tekrar başlanabilir. Başımda bazı noktalarda kaşıntılar olmaya başlayınca ben bu yöntemi bıraktım. Gerçi çok sıcak günlerdeydi ve 9-10 gün boyunca sürekli farklı şehirlerde kalmak durumunda kalmıştım, yani su faktörü hep farklıydı. Bu sebeple de sıkıntı yaşamış olabilirim. Şu an hakiki zeytinyağı sabunu kullanıyorum.

Unknown dedi ki...

evet sabrettım okudum.:) ben sirkeyı durulama suyu olarak bayadır kullanıyorum hatta burda bır yazım mevcut okumak istersen http://herteldenhumeyra.blogspot.com.tr/2015/11/sac-kremi-olarak-elma-sirkesi.html .Normalde saçımı kremle açıp tarayıp en son durulama olarak sirkelı suyla duruluyordum ve saçlarım kuru oldugu için yalan değil baya faydasını görmüştüm.Geçen hafta ise dedım krem yerıne yıne sırkelı suyla açıp tarayım ama o kadar çok döküldü ki anlatamam sana.Bende bırakıyım bır hafta dedım ama saçlarımın ucu yıne kuru aklım hala sırkeye gıdıyor.Şu an düşünüyorum senın gbı acaba bu sırke mı döktu saçımı yoksa kremsız oldugu için bana mı dökülen çok geldı.inan sabhtan berı kuru saç uçları için krem vs bakıyorum sirkenın çok faydasını görmüştüm saçımdakı kepek de gıtmıştı :(( şimdi kımyasal kullanmak hiç istemyıorum:(

Unknown dedi ki...

Açıkçası saçlarım çook dökülüyor du. Bioxsin. Sebamed ve daha nice pahalı şampuanları kullandim ilk başlar da iyi geliyordu ama sonları saçlarım mat cansız ve dökülme tekrar başlıyor du.. bende sadece kükürtlü sabun kullandım oh be saçlarım kendine geldi nacizane tavsiyem dir. .

Unknown dedi ki...

Ben bazı zaman sarımsak yağı sürüyorum karbonat onu temizler mii

Unknown dedi ki...

Yarım litreden fazla ılık suya 5 çay kaşığı karbonat koydunuz tamam. Fakat sirkeyi nasıl kullandınız onu kaçırdım sanırım ben. Karbonatli suyu saçtan arındırdıkran sonra mı? Ve ne kadar miktarda siz kullanıyorsunuz? Şimdiden teşekkürler

birdunyafikir dedi ki...

Birgul Ozlem; evet karbonatli suyu sacimdan akittiktan sonra sirkeli suyu uyguluyorum.

Adsız dedi ki...

Bende 2 haftadır uyguluyorum ama saçımın parlaklığı ve hacmi söndü sanki bir de yıkadıktan sonra saç diplerimde yapışkan bir tabaka kalıyor sirkeden mi karbonattan mi anlayamadım çok rahatsız etti beni çözümü olan varsa paylaşabilir mi?

Adsız dedi ki...

1 sene yakın bu yontemı kullanıyorum ispanydan bı arkdaş geldi sacını yıkarken gormstum ve sordum kullanımı arkdaş anlatgı gbi dogru ve haftada 2 kez elma sırkesyle beslersenz guzel parklık verıyoo bu yonten dokulmye yuzdeye yuz etkılı onu belirtyım korkmyın deneyın sonclarnı sizde gorekceksenz

sulleyman dedi ki...

Ben 1 haftadır saçımı sirkeyle duruluyorum.
Yıkarken ezeytinyağlı sabunla yıkıyorum yağı kiri çıksın diye sonra da sirke.
Saç inanılmaz parlıyor ve hafifliyor.
İlk yıkamamda doğrudan sirkeyi dökmüştüm saçıma sonra az dökmem gerektiğini söyledi edekiler. Bu sefer durulamak için döktüm.
Mevsin kış olduğu için her gün yıkanmıyorum, evimiz de sobalı olduğu için 3 günde bir yıkanıyoruz. Sitke ev sirkesi annem ne ile yaptı bilmiyorum.
Bundan sorna sirke hep hayatımd aolacak. Geçen iske ile çaydanlığın kireçlerini sökünce araştırma yapmıştım. Yurtdıındna yeni döndüğüm için de evdekler yeni kullanmaya başlamış. Ben de kullanayım dmeiştim. Sadec eyazmak istedim o nednele yazıyorum. Yazılanların hepsini okudum. Pek uzun değil yazı. Sağolun.

Atilla dedi ki...

suyu pet şişe sinde yanında taşı ozaman bolca içersin.

Unknown dedi ki...

Merhaba, paylaşımınızı görünce sevindim.
Ben de 1 aydır kullanıyorum.Acaba? diye tereddütüm vardı temkinliydim ne olacak diye. Ancak her yıkamadan sonra saçlarımın daha iyi şekil aldığını da hissediyorum.
Islak saçıma, tuzlukla serpiyorum ovalıyorum ve toplayıp 5 dk durulamadan önce bekliyorum. Bir sıkıntım olmadı. Ancak şunu da belirtmek isterim gözünüze gelmemesine dikkat edin. İlk kullanımımdan sonra gözümde kuruluk oldu. Saçınızdan süzülen suyun gözünüze girmemesi önemli. Devam ;)

Unknown dedi ki...

..ve tabii ki yumuşatmak için son işlem olarak sirke+su karışımını da kullanıyorum.

birdunyafikir dedi ki...

Doğa Çam; önceki yorumlarda da yazdım aslında ama yinelemekte fayda görüyorum.
Bu yöntemi bir süre sonra bıraktım ve şu an kullanmıyorum. Yıl mertebesine varan süreçlerde kullanınca neler olur, bilmiyorum açıkçası.

Unknown dedi ki...

Bende saçıma elma sirkesi uyguluyorum ama keçe gibi oluyor. Derin kaba yarım çaybardağından az koyuyorum. Nerde yanlış yapıyorum

birdunyafikir dedi ki...

Belki de şebeke suyunuz çok kireçlidir. Sadece bir tahmin tabi...

ESRA dedi ki...

Ben kıbrusta okuyorum ve saçlarım aşırı matlaştı kurudu kırıldı saçımın rengide açıldı napmalıyım sizce

birdunyafikir dedi ki...

ESRA YÜKSEK; saçlarınız kuru ise, karbonatı pek tavsiye etmem. Daha da kurutabilir gibi geliyor bana. Ama elma sirkesi ve su karışımı, saçınızı yumuşatır diye düşünüyorum.

Büşra y dedi ki...

Nihal hanım acaba hala sade suyla yıkanmaya devam ediyor musunuz beni saçım biraz yağlı (2 güne bi yağlanır)dün sabah karbonat ve sirke yöntemine başladım saçım şu an iyi duruyor bende sade suyla yıkama yöntemine geçmek istiyorum tavsiye edermisiniz

Adsız dedi ki...

Kullanılan sirke ev yapımı olmalı. Market sirkeleri fazla asitli oluyor.Ayrıca elma sirkesi en ideali.Aktardan aldığım bitkisel şampuanı 1 kere kullanıp ardından son durulamada sirkeli su kullanıyorum gayet yumuşak ve parlak oluyor.

Unknown dedi ki...

Ya arkadaş sirkiyle karbonatla sacmi yıkanir bi deli kuyuya taş atiyor kirk deli çıkartmaya calidiyor misali ...gende varsa dökülür veya dökülmez beslenme cok önemli gerisi yalan dolan saygilar

birdunyafikir dedi ki...

Unknown; etiketini okuduğumuzda bir sürü kimyasalın olduğu şampuanla her Allah'ın günü saçlarımızı yıkamak akıl işi olurken, karbonat ve sirke niçin akıl işi olmasın? Karbonatı çok uzun süre kullanmak cildi tahriş edebilir belki, ama durulama suyunda elma sirkesi kullanmayı bir kez olsun deneyin bence. Beslenme ve su içme çok önemli tabi, ona bir sözüm yok.

Adsız dedi ki...

Sirkeyi asla tavsiye etmiyorum saci beyazlatiyor olan beyazlarida daha cok aciga cikariyor ama karbonat daha mantikli

birdunyafikir dedi ki...

Adsız; yaklaşık 3 senedir sirke kullanıyorum ama beyazlama etkisi görmedim henüz. Belki de zamanla olur? Bilemedim:/

Unknown dedi ki...

Marketlerde satılan sirkeler hakiki değil.Faydadan çok zararı olacaktır. Sirkeyi evinizde kendiniz yapın derim.

Adsız dedi ki...

Sirkenin kokusu 5-6 dakika sürüyor sonra uçuyor.Ben beyazlama görmedim ama çok sık kullanmıyorum.

Eyup dedi ki...

Karbonat sacinizi dokuyomu peki anlayamadimda orayi

Adsız dedi ki...

Saçlarım çok esnek ve yumuşak ne kullansam yine şekil veremiyorum küçük bir rüzgar bozuyor hemen ne önerirsiniz hergün saçımı yıkıyorum nerdeyse şampuanla ve bırakmak istiyorum aslında. yardım ederseniz sevinirim :)

Unknown dedi ki...

Ben sadece suyla yıkıyorum saçımı yaklasık 1 aydır. Saçım hiç kaşınmadı bu süre zarfında ancak bayağı kepekli normalde de kepekliydi. sirke-karbonat olayına girmeden sadece suyla yıkayin(only water) sonra rapunzel gibi saclarınız olsun:)))) bende saç bile cikti kokmuyorda haftada bir kez ılık suylan yıkıyorum ne guzel

birdunyafikir dedi ki...

selda solmaz; haklısınız.

eyüp; karbonat tek sebep midir bilmiyorum. Ama bu yöntemi kullandığımda biraz dökülme gözlemledim. Yazıda da belirttiğim gibi, farklı şehirlerde bulunduğum için iklim-su farkından ötürü de dökülme olabilir.

Sencer Karakaya; fikrim yok maalesef. Bence bırakın doğal ve dağınık kalsın:)

Chucky Reyiz; sade suya cesaret edemem açıkçası:) Yağı çözecek bir şey lazım bence:)

sevilay dedi ki...

Belki bu durumdan madur olan birileri vardır diye not düşmek isterim. Saçlarım kıvırcık ve diğer saçlara oranka inanılmaz problemli ve bakımı zor. Ben saç köklerimde şöyle bir proble karşılaştım. ACI. Dayanılmaz bir şekilde saçlarımın kökleri iltihaplanmış gibi acıyordu. Bir taraftan diğer tarafa çevirirsem saçlarımı inanılmaz acıyordu. Bu acı zamanla dayanılmaz hale geldi. Biraz araştırdım nadir görünen birşey olduğu için doktorlarda birşey diyemiyor. Sonrasında ekşi sözlükte bi yazarın yazısı dikkatimi çekti. Şampuan ve sabunlar kafa derisindeki PH dengesini bozuyormuş. Karbonat ya da sirke çözüm olabiliceğini yazmış. Şampuandan kaynaklandığını tahmin ediyordum ama bi süre sonra zeytinyağlı(dalan) sabunda aynısını yaptı. Mesela ne kullanırsam kullanayım saç kremi,şampuanlar, bakım spreyleri vs.. hepsi 2-3 yıkamadan sonra oluyor. Ve sirkeyle yıkamaya başladım. Başın PH değerini dengeliyor. Ve gerçekten saç köklerimdeki acı geçti. Eğer bunu yaşayan arkadaşlarımız varsa hemen koşun sirke ile yıkayın o dayanılmaz acıyı çekmeyin.

Bir not daha düşmek isterim. Lavantayı bikaç dakika kaynatıp biraz demledikten sonra sirke ya da karbonat her ne ile yıkıyorsanız saçlarınızı son durulumadan sonra saçlarınızı bu doğal lavanta suyu ile yıkarsanız, saçlarınız parlar, canlanır ve hoş koku verir. Lavanta saçlara çok faydalıdır.(Bit'leri öldürür ve saçları temizler. Ağır bit ilaçları sabunları kullanmamanızı tavsiye ederim )
(=

birdunyafikir dedi ki...

Sevilay; çok geçmiş olsun. Yorumunuz değerli bilgiler içeriyor. Teşekkür ederim paylaştığınız için:)

esrarengizhayat dedi ki...

Selam yıl 2014 belki görürsünüz benimde babam şampuan degıstırmede çok stok oluşturdu ilk fakirlere verdik ama baya bir deneme yanılma ılen elimizde stok oluşmuştu bizde el sabunu yerine şampuan kullanıyoruz böylece hem tasarruf ettik hemde babam şampuandan sabuna geçti şimdi yıllardır dokulen saçlarında artış gozlemlemekteyım bariz belli halbuki baya bir parlıyordu kafası kıyamam Rabbim herkese imanlı ihlaslı hayat ihsan etsin vesselam <3

esrarengizhayat dedi ki...

Şeyma bacım doğallıktan ve ekonomik tasarrufunuzdan dolayı sizi Allah için tebrik ederim belki soylemıssınızdır ama çok yorum var arasında bulamadım bu karbonatlı sirkeli suyu bende uygulamak istiyorum kapalılıktan saçlarımın dibi çok yaşlanıyor ıyı geleceğini umarım lakin uygularken şirke ölçümü bir litre mi anlayamadım yani şirke ılen karbonat asitdık düzeyini aetırmıyor mu suyla ıncelterek uygulamak daha mantıklı geliyor yada öylede ben mi anlamadım fikriniz tecrübeniz benim için önemli yardımcı olursanız Allah için sevinirim dua ılen

birdunyafikir dedi ki...

esrarengizhayat; öncelikle geçmiş olsun. Ben bu yöntemi 5 ay kullandıktan sonra bıraktım. Daha doğrusu karbonatlı su karışını bıraktım. Son durulama suyuna (1 tas suya göz kararı elma sirkesi eklemeye) devam ediyorum ama. Dökülme sorunu bende de var bu aralar. Sebebi çok farklı şeylere bağlıolan bir şey tabi dökülme. Sadece saç yıkamada kullandığımız ürüne bağlı değil. Az su içmek, çok tuzlu yemek, stres, hormonal değişiklikler yada dermotolojik bir sorundan kaynaklanabilir. Dilerseniz bir dermotologa yani cildiye bölümünde bir doktora da danışın sebebini. Karbonat ve elma sirkesini sulandırarak kullandım, onu da tekrar yazmış olayım.

Adsız dedi ki...

Ben saclarimi once islatip sonra karbonatla ovuyorum.saclarimi acayip temizliyo asiri yagli oldugu icin koruyo kuru saclarda bu yapilmaz sanirim cunki egzema yapabilir sadece sirkeli suyla yikanabilir.

Adsız dedi ki...

Karbonat ve sirke ile saçlarımın görünümü, şekil alması çok daha iyi. Şampuan ve krem kullanımına göre bin kat iyi diyebilirim.
Bir de yıkama o kadar kısa sürüyor ki, köpük durulama ile uğraşmıyorsunuz ve doğal malzeme olduğu için çok daha temiz hissettirdi bana.

Hem zaman, hem su hem de şampuana verdiğiniz paradan tasarruf ediyorsunuz.
Ben çok memnunum.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Saçlarıma keratin serumu ve keratin dip bakım yağı kullanıyorum sonuçlarından çok çok memnunum

Unknown dedi ki...

yikamayin bile koku gidiyo

Unknown dedi ki...

eczanede sirk yok antibiyotik haplar hep hasta bile canlanir sirkeyle ölü dirilirse sasmam😂

Unknown dedi ki...

guzel

Ayda dedi ki...

Ben dün denedim ve saçım tiftiklendi resmen dolaşık kuru yıpranmış ve mat bir hal aldı elimi saçıma atamıyorum ne yapmam lazım

Unknown dedi ki...

Bebe şampuani ile sadece birkez yıkayıp durulayin kaşıntı kalmaz kaşıntı sebebi fazla olan kimyasasallat

Unknown dedi ki...

Ben de saçımı karbonatla yıkayıp daha sonrasında 2 bardak suya yarım çay bardağı sirke dökerek duruluyorum ama sirkenin kokusu saçımda kalmıyor yani o konuda endişelenmeye gerek yok

Unknown dedi ki...

Karanfil suyu deneyin

Mehmet Emin dedi ki...

4 senedir bu yöntemi kullanıyorum. şampuandan epeyce kar elde ettim, sanırım yeni telefonumunu buna borçluyum :)) saçlarım yerinde, yani kel kalmadım ama üst kısım biraz seyrek, zaten en son şampuan kullandığım için kel kalıyorum dedim ve bırakmıştım ee sonra mı aynı duruyor saçlarım. tavsiye ederim iyi yöntem. sirke herzaman şart değil ama karbonat kesin kullanın. ha birde sirkeyi burnunuza çekerseniz genzinizin acayip yanma sonrası acayip güzel açılacağını da bilin. teşekkürler

Ebru dedi ki...

Karbonatı, dişlerimin daha beyaz görünmesi için kullanıyorum. Haftada iki kez, dişlerimi fırçaladıktan sonra dişlerime karbonat sürüp bir güzel ovuyorum. Gözle görülür bir şekilde dişlerimi daha beyaz ve parlak hale getiriyor.

Devamı için bloğumu ziyaret edebilirsiniz: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/kimyasalsiz-dogal-bakim-yontemleri/

Sağlıkla kalın.

Recep Altun dedi ki...

Merhabalar.
Benim saç derim ve saçlarım da problemli. Çabuk yağlanır ve kepek oluşur. Saçlarıma affedersiniz sürmediğim bir o malum şey kaldı. Blog sayfanızdan MomentosUn sayesinde haberdar oldum ve popüler yayınların da ilkinde saç olayı olunca okudum. Ben de aynı bu sizin formülünüzü uygulayarak saçlarımı yıkamak istiyorum. Belki bana da iyi gelir. Şampuanları bırakmıştım zaten zeytinyağlı ve gliserinli sabunları kullanıyordum. Arada sırada da zeytinyağı ile başımı ve saçlarımı yağlayıp, birkaç saat sonra da yıkardım.
Teşekkür ederim.
Selam ve saygılarımla.