30 Haziran 2014 Pazartesi

BANYO YENİLEME-FAYANS ÜSTÜNE FAYANS KAPLAMA

Evlerin en önemli bölümlerinden biri olan ama nedense müteahhitler tarafından 
göz ardı edilen bölümü banyodur bana göre.
Daracık evde koyu renk fayans/seramik kullanmak hangi mantığın ürünüdür acaba?
Yada uyduruk bir işçilik yapıp, insan arkasından neden rahmet okutur ki? ;)

Öyle tahmin ediyorum pek çok bayan ferah ve kullanışlı bir banyosu olsun ister.
Ama banyoyu değiştirmek maalesef o kadar da kolay bir iş değildir.

Banyomuz oldukça eski görünümlüydü.
Su borularımız dahi açıktan geçiyordu.
Sonra, dedik biz bu banyoda değişiklik yapalım.
Şu fayansları bir yenileyelim, diğer eksiklikleri giderelim.
Ama fayans yenilemek alengirli iş.
Ya eski fayanslar kırılıp çıkarılacak ve yenileri döşenecek,
yada eski fayansın üzerine yeni fayans döşenecek (İnternetten araştırırken vinil kaplamalı duvar kağıtları kullanıldığını da okudum. Ama bana pek cazip gelmedi açıkçası.)

Birinci yöntemin formülü şu şekilde:

eski fayansı kırıp yeni fayans döşemek= uzun tadilat süresi+fazla işçilik ücreti+fazla moloz miktarı+fazla moloz kaldırma ücreti+fazla temizlik

Bu denklemin korkunçluğu karşısında elbette ikinci yöntem daha akılcı duruyordu.
Ama bunun için de gerekli olan bazı şartları sağlamak lazım. Şöyle ki;
Banyonuzda su kaçağı problemi olmamalı
Eski fayanslarınız sağlam olmalı 
(Su kaçağı olduğu taktirde, önceden sadece sıkıcı görüntüsünden şikayetçi olduğunuz fayanslar, patır patır dökülerek çok daha büyük sıkıntılara sebebiyet verebilir.
Elbette eski fayanslarınız sağlam olsa da sonradan kaçak problemi çıkıp, insanı deli edebilir.
Ama kaderinizde yaşamak varsa, elden ne gelir? :)


Banyomuzun son halinden küçük bir görünüm yukarıdaki fotoğraf.
Ama bu hale gelinceye kadar bir kaç gün sabretmek gerekiyor tabi;)

Peki banyo yenilerken fayans üstüne fayans nasıl kaplanır/yapıştırılır?

Aslında bu işlemler yapılırken işte olduğum için her basamağı görme şansım olmadı.
Ama amme hizmeti olsun diye, işin başında duranlardan bilgi edindim;)
Öncelikle duvarlara harç benzeri bir şey sürüldü ve üzerine fayanslar yerleştirildi.
Bu işlem banyonun hacmini biraz küçültüyor tabi, çünkü harç katmanı ve yeni 
döşenen fayansla her duvarda 3 mm. kadar kalınlaşma oluyor.


Harç kuruyup fayanslar güzelce yapışınca, ustalar fayansları temizliyor ve aralarını derz ile dolduruyor.
Kapı ve yeni fayans arasında kalan kısmı da bir dolgu maddesi ile kapatıyorlar (sanıyorum o da derz.)


Aynı işlemler yerdeki fayanslar için de uygulandı.
Duvarlar kendi kendine kuruyor, çok problem değil.
Fakat yerdeki fayansların güzelce oturması için üzerine basılmaması gerek.
Evimizde banyo ve tuvalet bir arada, bu yüzden fayansların kuruması esnasında kullanım açısından sıkıntı yaşarız diye biraz çekiniyordum açıkçası.
Ama ustamız mantıklı bir çözüm buldu, dört fayansın birleşim yerine denk gelecek şekilde kullanılmamış fayanslardan belirli aralıklarla koyarak bize yol oluşturdu ve tuvalet kullanılır halde kaldı.

İşe girişmeden önce tedirgindim açıkçası biraz, o yüzden epeyce araştırma yapmıştım.
Umarım aklında bu konuyla ilgili soru işareti olanlara bir nebze olsun fikir verir yazdıklarım.

* Tadilattan çıkan atıkları çevreye zarar vermeden, nereye teslim ettiğimizi görmek isterseniz bu yazıma göz atabilirsiniz.

21 yorum:

Pembe Kreasyon dedi ki...

Gayet iyi bir çözüm. Kırık dökmek gerçekten çok maliyetli ve zahmetli iş. Eski halini bilmiyorum ama yeni hali ferah görünüyor

Nilgün Torunoğlu dedi ki...

Bu yazı o kadar yararlı ki izniniz olursa belki bu konuda araştırma yapanlara yararı olur düşüncesiyle paylaşmak isterim.
Banyonuzu güle güle kullanın.
Sevgilerimle...

YUUGEN dedi ki...

daha geniş açıdan görseydik daha iyi olurdu ama güle güle kullanın :) tadilat zor iş bizde inşallah 615365163 aydır başlayamadığımız tadilata umarım yakında başlıcaz :)

Unknown dedi ki...

Umarım fayans üstüne fayans yapıştırmak için kullanılan yapıştırıcıdan kullanmışlardır.Çünkü bu işlemin yapıştırıcısı özel oluyor.Güle güle kullanın.

Umut hikayem dedi ki...

İlk yöntemi yaptırdı annem hep tabi baya uzun bi süreç oluyo ama annem fayans konusunda çok takıntılı :)
Sizinki sade ve güzel olmuş güle güle kullanın :)

Syhn dedi ki...

biz de tadilet düşünüyoruz eve ama çok gözümüz korkuyor teyzemin aylar önce giriştiği tadilat henüz bitmiş sayılmaz ama tüm evi yeniledi.
yeni evler hep küçük sadece banyo olsa gene neyse ki mutfağı büyük tutmayı akıl ediyorlar :D

birdunyafikir dedi ki...

Pembe Kreasyon; kırmak gerçekten zor iş. ;)

coletté; tabi, ne demek, bilakis mutlu olurum:) Teşekkürler güzel temenniniz için:)

Hazel Çelik; kamuya açmayayım şimdi evi dedim:)) Ertelemenin sonu yok. Ha bir de, korkunun ecele faydası yok:)

güzellikler dünyası; ustamız güvenilir biri, problem çıkacağını sanmıyorum. Bilgi için teşekkürler;)

Seyma Tanis; annen zoru seçmiş:) Ama ev kendinize aitse haklı tabi;) Teşekkürler bu arada...

Syhn; tadilata bir yerden başlayınca iş oradan oraya atlıyor inan. Bizim de öyle oldu, ancak yerleştik:) Ama başlamak lazım bir yerden;)

Unknown dedi ki...

Konuyu araştırırken blogunuzu gördüm ve iyi bir geri bildirimi okuduğum için sevindim. Ben de kiracı olarak oturduğum eve aynı işlemi yaptırmak istiyorum maliyeti az olacagını düşündüğüm için, böylelikle ev sahibini ikna etmem kolay olacak. Sakıncası yoksa maliyetinin hangi fiyat aralığında olduğunu belirtebilir misiniz bana? güle güle oturun evinizde sevgiler.

birdunyafikir dedi ki...

Eda Hanım, teşekkür ederim. Fiyat; çalışılacak mekanın büyüklüğü, yaptıracağınız işlemler ve seçtiğiniz malzemenin kalitesine göre değişiyor tahmin edeceğiniz üzere. Yer ve duvar toplamı 22 metrekareydi bizim. Yapılan işlemler su tesisatının değişmesi, küvetin kırılması ve yerine duş kabini konması, dolaplı lavabo alınması ve fayans döşenmesiydi. Farklı 3 ustadan aldığımız fiyat 3-3.5 bin lira arasındaydı. Umarım ikna edebilirsiniz ev sahibinizi:)

Hümeyra'nın denizi dedi ki...

Banyonuzu güzel günlerde kullanın Beyza'cım.Pratik olması çok iyiymiş.Benim gibi günlerce mahsur kalmamışsınız.

Hümeyra'nın denizi dedi ki...

Banyonuzu güzel günlerde kullanın Beyza'cım.Pratik olması çok iyiymiş.Benim gibi günlerce mahsur kalmamışsınız.

birdunyafikir dedi ki...

hümeyra Mutlu; tadilat yine de zor iş:) Ama bitince insan pek bir beğeniyor, mutlu oluyor (tabi can sıkıcı sonuçlarla karşılaşmazsa:))

halil dedi ki...

halil Albayrak.... sertifikalı fayans,seramik ustasıyım tadilat işleriniz itina ile yapılır..İstanbul Avrupa..halil.albayrak6@outlook.com adresime msj atabilirsiniz

Unknown dedi ki...

iyi günler hocam eski bir binada kiracı olarak oturuyorum çıkan kiracıların pisliklerini temizlemek için kimyasal temizlik malzemesiyle karoları temizledim kullandığım kimyasal ürün, karoların üzerindeki o kayganlığı götürdü süpürgeyle karoları süpüremiyorum yaklaşık beş yıldır bu işkenceyi çekiyorum ALLAH rızası için yardım edin hocam

Adsız dedi ki...

bu yaziyi yazan degerli arkadasa banyo fikriniz cok yardmici fikir oldugu icin size sonsuz tesekur ederim cunku cok buyuk ve tavana kadar fayansli 40 senedir kullaniyorum artik fayansslari degistimek istiyordum ama dediginiz gibi mesakatli oldugu icin bos veriyordum fakat sizin yaznizi okuyunca sevincten havalara uctum cunku fayans ustune fayans oldugunu bilmiyordum sizin sayenizde ogrenmis oldum cok cok tesekurler ALLAH! sizden razi olsun

birdunyafikir dedi ki...

WANDERLUSTER GİRL; yazı içeriğindeki basamakları takip ederek inşallah siz de güzel bir banyoya kavuşursunuz. Öncelikle ev sahibini ikna etmek lazım tabi...

Adsız; işinize yarayacak olmasına sevindim:)

deniz çetin dedi ki...

Fayans seramik ustası olarak bu tür konularda herzaman danışabilirsiniz her türlü bilgi aktarabilirim yapacağınız işlemi Tabikide memnuniyetle üstlenebilirimde olurda fiyat konusunda vs. Herhangi bir alalmasızlık olda dahi bu konularda bilgi verebilirim ve sizde işin ustasından alacağınız bilgiyle daha iyi bir yol izlersiniz saygılarımla denizfayans@ gmail.com

Unknown dedi ki...

Mrb ben inşaat ustası yim bu tür uygulama yaparken fayans yüzeyine beton astari sürmeli daha sonra porselen yapıştırıcı ile uygulamak en doğrusu dur bide duar da fayans in üstünden Çakmak la vurun boş bi ses geliyor ise lop lop die kırıp yapmanızı öneriyorum

Açelya Damdelen dedi ki...

Çok akıllıca ve oldukçada güzel olmuş banyonuz.. İNŞALLAH sorunsuz uzun süre kullanırsınız:) Bu arada banada beklerim :)

birdunyafikir dedi ki...

Açelya Damdelen; inşallah. Teşekkür ederim;)

Yasemin dedi ki...

Cok guzel bir bilgi icim rahatladi tesekkur ederim :)