26 Temmuz 2016 Salı

İNŞALLAH

Yazar: Gülçin DURMAN
Yayınevi: İz Yayıncılık

Çalıştığım kurumun belirli aralıklarla yayınlamış olduğu bir dergi var. Dergide kurum çalışanlarının yazmış olduğu yazılar yayınlanıyor. Doğum öncesinde benim de bir yazım yayınlanmıştı. İnşallah kitabının yazarı Gülçin Hanım ile tanışmamız da bu vesile ile oldu. Dergimizin editörü Gülçin Hanım ile mail üzerinden yazıştık, henüz yüz yüze tanışma imkanımız olmadı maalesef. Ama izin dönüşü umarım görüşebilme imkanımız olur kendisiyle. Mail yolu ile bile olsa, bir insanın nezaketi ve cana yakınlığı kendini belli ediyor.

Gülçin Durman'ın iki adet hikaye kitabı var. Durman'ın bazı öyküleri edebiyat dergilerinde yayınlanmış. Kitapları olduğunu tesadüfen öğrendim internetten. Ve ilk kitap alışverişinde de sepetime ekledim. İnşallah, yazarın yayınlanan ikinci eseri. İlk kitabı Kent Hikayeleri ismini taşıyor. Peki Beyza madem iki kitap da sende var, neden önce ilk kitabı okumadın derseniz (çok da umrumdaydı sanki de diyebilirsiniz gerçi) şöyle söylerim; ben dergileri de tersten okumaya başlarım. Yine şeytan dürttü zar:)


Gelelim bu öykü kitabına... Kitabın kapak yazısında yazarın gelenek-fantastik arasında gezinen köprüde öyküler yazdığı belirtiliyor. Fantastik öykü tarzı çok alışkın olduğum bir tarz değil aslında. Bu sebeple bazı hikayelerin sonunda ne düşüneceğimi şaşırdığımı söyleyebilirim. Kitaba ismini veren İnşallah isimli öyküde İskender Pala tadına benzer bir tat aldım. İlginçti. En sevdiğim hikayeler Müşterek Hayat ve Sezon Finali oldu. Bu hikayeler biraz daha benim okuduğum tarza yakın. Gündelik hayattan, rastlayabileceğimiz bolca kare var... Toplam 11 hikayeden oluşan kitap bir çırpıda bitiverdi-sanırım darbe girişimi öncesinde okuduğum için kafam daha yerinde olduğundan konsantre olarak okuyabilmiştim. Yakında Kent Masalları'nı da okuyup sizinle paylaşırım İNŞALLAH...

2 yorum:

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Paylaşım için teşekkürler.Yazarın yolu açık olsun...

birdunyafikir dedi ki...

Çok teşekkürler:)