1 Haziran 2015 Pazartesi

ETAMİNDE SEVİYE ATLAMAK

Geleneksel adıyla etamin, yeni dönem modasıyla çarpı işi dediğimiz uğraş oldukça hoşuma gidiyor.
Renkler, sayılar, çarpılar derken ortaya çıkan sonucun karşısına geçip şöyle uzun uzun ve mutlulukla bakmanın bedeli... bence... paha biçilemez! :)

Lakin bu işin de kendi içinde pek çok püf noktası var.
Etamin kumaşının delik aralığı ne olacak, yerli kumaş mı ithal kumaş mı tercih edilecek, tercih edilen kumaş kaç numaralı iplikle işlenecek, hangi kasnak alınacak gibi pek çok soru cevaplanmayı bekliyor.

İlk etapta, pek deneyimim olmadığı için hazır etamin kitlerini işlemeyi tercih etmiş ve neticelerini blogda paylaşmıştım (ilgilenen arkadaşlarım için rengarenk papağan, gül desenli kanaviçe ve şapkalı kız başlıklı yazılarımın linkini önerebilirim).

Gel zaman git zaman, internette birbirinden güzel modelleri gördükçe ve bilgisayarımdaki arşiv kabardıkça, bu hazır kitler beni kesmez oldu.
Biraz araştırdım kumaşları, iplikleri falan... Ama hala cesaretim yok!
3 manifaturacı, 2 internet sitesi gezip iyice fikir edindikten sonra gözümü kapadım ve -nihayet-Eminönü'ne alışverişe gittim.:)

Önceden yaptığım incelemelerde, yerli kumaşların daha seyrek bir dokumaya sahip olduğunu ve fiyat olarak ithallere göre çok daha uygun fiyatlı olduğunu gördüm.
Fakat ithal olan kumaşların delikleri, yerli dokumalara oranla daha belirgin ve kumaş yapısı daha tok duruyor.
Yerli kumaşların daha çok seccade işlemesinde kullanıldığını da okumuştum bir blogda...
Önceden işlediğim hazır kitlerin içinden 14 ct'lik DMC marka ithal kumaş çıkmıştı (ct, delik sayısıyla alakalı bir kavram olsa gerek. Bu kumaşın 1 santimetresinde 10 adet delik var).
Bu kumaşa çok rahat işlemiştim.
Yine kitten çıkan ipler de 8 numara idi.
Almayı planladığım malzemeler bu minvalde olacaktı.
İşleyeceğim modele de karar verdikten sonra bismillah deyip şablonun çıktısını aldım ve dokunup hissederek ihtiyaçlarımı almak için tuhafiyeye yollandım.



Beni harekete geçiren şey, önceden bir blogda işlenmiş halini gördüğüm ancak şablonunu temin edemediğim bir modeldi.

Geçtiğimiz hafta aynı modeli, yaptığı her şeyde estetik bir görünüm olan ve severek takip ettiğim demetoloji blogunun sahibi Demet Hanım'da görünce oldukça mutlu oldum. Şablon renksiz olduğu için, işimi kolaylaştırmak bakımından işlenmiş halinin ekran görüntüsünü demetoloji blogundan indirdim, şablonu da yine demetolojinin pinterest hesabından indirip büyüttüm ve her ikisinin de A3 kağıda çıktısını aldım. 

Bu model biraz detaylı olduğu için, ilk deneme olması bakımından arşivimde bulunan basit şablonlardan bir kaç tanesinin de çıktısını aldım ve serbest atışlı ilk deneyimi bu modellerden birinde tecrübe etmeyi tercih ettim.


İlk deneme için işlediğim tek renkli kırmızı modeli bitirince mutlu gözlerle epeyce incelediğimi itiraf etmeliyim;)
İşlediğim model çok küçük olduğundan nerede kullanacağımı bilmiyordum. Sonra aklıma geldi, neden şeffaf görünümlü telefon kılıfımın içine yerleştirip de telefonumu düz beyaz renkli görünümünden kurtarmayayım ki? ;)


Bence fena olmadı, siz ne dersiniz?


Rahmetli Cihan Abla'nın (cihanın bahçesi) blogunda paylaştığı güzel etaminleri gördükçe hep imrenirdim.
"Sizden heves edip, ben de bu işlere giriştim Cihan Abla" demek nasip olmadı maalesef:(
Cihan Ablamızı rahmetle anıyor, ruhuna bir Fatiha hediye edelim diyerek uzuuun yazımı noktalamak istiyorum...

15 yorum:

twinpeakprimitives dedi ki...

Beyza Hanım, öncelikle annem için yazdığınız mesaja bir kez daha çok teşekkür ederim.

Etamin, zamanla benim için bir yaşam rehberi oldu diyebilirim. Onunla geçirdiğim zaman dilimi, dışarı çıkmayı bekleyen çok sayıda özellik ve bilgiyi tanımlamama ve hayata geçirmeme yardımcı oldu. Kendime ayırdığım zamanların kalitesini arttırmama verdiği katkı nedeniyle, etamine farklı bir gözle bakıyorum uzun zamandır.

Bu çerçevede, etamini seven ve hayatına sokan insanlara sevgi ve sempatim bir tık daha fazladır.

Rahmetli Cihan Hanımı hatırlatmışsınız bu vesile. Ne iyi yapmışsınız. Allah mekanını cennet eylesin.

Yaptığınız bu çıtı pıtı işe gelirsek; küçük dokunuşlardan büyük farklar nasıl yaratılır? sorusu için güzel bir örnek ve cevap olmuş. Ellerinize sağlık ♥

Sevgiler

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Bloga bir yazı ile dönmene çok sevindim.Geçen hafta sana bir mail göndermiştim, nerelerdesin diye?Şimdi herşeyin yolunda olmasına sevindim.Etamin gerçekten çok zevkli bir uğraşa benziyor, ben de bir yerlerden başlamak istiyorum ama bakalım ne zaman.Kolay gelsin Beyzacım...

Unknown dedi ki...

çok güzel etamin bir aşktır bende bu kareleri anlamış değilim ama elimdeki ipler 8 benimde ve yerli etamin almıştım çok güzel rahat olmuştu sonra pano için ithal almıştım delikleri çok ufak geldi 8 numaraya bence onun delikler baya ufak olduğuna göre ip numarasını düşürmem gerekecek ama bir örnek yaptım gene de zor da olsa daha tok durduguna inanıyorum pano için hatta daha iyi oldu belki mailleşirsek gösterebilirim size de hem acemisi olduğum için bana fikir bile vereblirsiniz eminönüne bende gitmek istiyorum ,ben kasnak kullanmadan yapıyorum çalışmalarımı annemden öyle gördüm öyle de kaldı ama kasnak denemek de istiyorum acaba daha mı pratik olur?

Unknown dedi ki...

Merhaba canım, bayadır göremiyordum seni, özlemişim :) Senin yazını okuduktan sonra Demetoloji'ye ışınlandım, bir ara takipteydim kendisini, sonrasında takip etmez oldum şimdi yeniden okudum bloğunu, hamileliğini anlatmış, sevindim onun adına inşallah tüm ane adayları hayırlısıyla alırlar bebişlerini kucaklarına :)

birdunyafikir dedi ki...

Nurdan Hanım; güzel ve içten yorumunuz için ben de çok teşekkür ederim. Etamin sabır, emek ve sevgi isteyen bir uğraş. Ama bir o kadar da kendine bağlayan bir yönü var. Rengarenk ipler, çarpılar, desenler... :)
Siz de maşallah çok daha ileri bir seviyeye erişip, artık desen tasarımı da yapma noktasındasınız. Ne kadar güzel:)
Rahmetli Cihan Abla, pek çok blog okuyucusu arkadaşımızı bu konuda heveslendirmiştir diye düşünüyorum. Mekanı cennet olsun inşallah.

Sizinle de güzel paylaşımlarda buluşmak üzere...

birdunyafikir dedi ki...

Gamze; uzuuun bir aradan sonra merhaba:) Özlenmiş olduğunu görmek mutluluk verici:) Maili göremedim, kusura bakma lütfen. Farketsem muhakkak dönüş yapardım. Sağolasın:)

Etamine bir noktadan bulaşmanı tavsiye ederim sevgili Gamze. O zaten kendini unutturmayacak, peşini daha da bırakmayacaktır:)

birdunyafikir dedi ki...

Gamze; uzuuun bir aradan sonra merhaba:) Özlenmiş olduğunu görmek mutluluk verici:) Maili göremedim, kusura bakma lütfen. Farketsem muhakkak dönüş yapardım. Sağolasın:)

Etamine bir noktadan bulaşmanı tavsiye ederim sevgili Gamze. O zaten kendini unutturmayacak, peşini daha da bırakmayacaktır:)

birdunyafikir dedi ki...

Hayatım Kitap; ithal kumaşlar dediğiniz gibi daha sık yapılı ve tok. Tam da bu sebeple aslında kasnak kullanmama gerek yok:) Ama bu kasnaklar biraz da çerçeve görevi gördüğü için alıp denemek istedim.
Nalan Hanım'ın başlangıç seviyesinde olan etaminseverler için:) bir yazısı vardı. Linki şöyle; http://tenceremiz.blogspot.com.tr/2012/04/carpi-isi-semalari-nasil-okunur.html
Faydalı bilgiler var. Dilerseniz göz atabilirsiniz.
İnanın fikir verecek kadar bilgim yok:) Deneme yanılmayla tamamen. Ama dilerseniz yine iletişimde olabiliriz.
Alışverişimi de Eminönü Marpuççular Caddesi No: 20 Sultanhamam'da bulunan Candan Tuhafiye'den yaptım. Fiyatları aslında goblen.com'a göre daha yüksek. Ama ben internet fiyatlarına epeyce önce baktığım için rakamları unutmuşum çoktan! :) Bir de ilk alışverişim olacağı için satıcı arkadaşların tavsiyelerini de almak istediğim için hep tuhafiyeden alışveriş yapmaya odaklanmıştım. Bu da bir nevi tecrübe işte:)

birdunyafikir dedi ki...

Özlem; merhabalar:) Uzun zamandır yazamasam da ara ara takip ettim hep bloklarınızı. Bir müddet öyle olması gerekti. Bundan sonra yine yazarım inşallah. Duan için de canı gönülden bir amin diyerek katıldığı belirtmek istiyorum:)

yesimdusova dedi ki...

Merhaba, benimde arkadaşım etamin işliyor, öyle güzel işler çıkarıyor ki, çok hoş. Gördükçe özenmiyor değilim ama daha başlamaya cesaretim yok. Bize de çok güzel hediyeler hazırlıyor:) sizde yaptıkça daha çok seveceksiniz diye düşünüyorum..

birdunyafikir dedi ki...

yesimdusova; biraz virüs gibi bir özelliği var sanırım bu meselenin. İnsana bir kez bulaşınca, ayrılması zor oluyor:) Elinizi korkak alıştırmayın, oluyor zamanla;)

eLvaN dedi ki...

Etamin ile telefon kılıfını süslemek çok güzel bir fikirmiş, daha önce pinterestte delikli plastik telefon kılıflarına çarpı işi yaptıklarını görmüştüm çok hoşuma gitmişti. Ancak kumaşa işlediğimi şeffaf kılıfa koymak hiç aklıma gelmemişti. Tebrik ederim :)

birdunyafikir dedi ki...

eLvaN; dediğiniz gibi delikli plastik telefon kılıflarını görmüştüm ve çok hoşuma gitmişti. Ama dünya gözüyle de somut olarak elime hiç geçmediğini söylemek isterim:) Çaresizlik bazen yeni fikirleri de beraberinde getiriyor sanırım:))

deeptone dedi ki...

bunu anneme göstereyim o da ilgileniyo. ama sölesene sen nasılsın ama yaaa neden yoksun her şey yolunda mııı :)

birdunyafikir dedi ki...

deepciğim; anneler sever böyle işleri;)

İyiyim çok şükür deepciğim, dönüş yaptım artık;)
Güzel bir gelişmeden ötürü ayrı kalmak durumunda kaldım ama şu an kendimi iyi hissediyorum çok şükür;)
Öperim en sanalından:)