1 Temmuz 2014 Salı

DOĞAL EV TEMİZLEYİCİ

Evdeki deterjanları bitirdiğimde yenilerini almamaya niyetliyim, umarım bu duruşumda başarılı olurum.
Çünkü ürünün etiketini okuyup, doğal olmayan keskin kokusunu soludukça canım çok sıkılıyor!
Bilinçaltımıza temizlik algısı bol köpük ve güzel koku ile eşdeğermiş gibi  işlendi bana kalırsa.
Halbuki doğal yaşam öyle mi?
Suda çalkalayınca köpüren bitkiler var.
Ve yağından bin bir zahmetle, gıdım gıdım elde edilen esansları var bitkilerin.
Hiç bir doğal madde (miktarca çok yoğun olmadıkça) dakikalarca hatta saatlerce hoş koku verecek potansiyelde değil.
Peki bu deterjanlar nasıl böyle?

Tabi ben kendime bu konuyu dert edindikçe hem ev için hem de kişisel bakım için alternatif çözüm arayışlarım sürekli devam ediyor.
Daha önce şampuansız ve sabunsuz saç yıkama ile ev yapımı roll on tariflerini paylaşmıştım.
Her ikisinin kullanımından gayet memnunum.
Yürüdüğüm yolun doğru olduğunu düşünüyorum.

Gelelim başlık konumuza, ev temizliğinde genel olarak kullanılacak doğal ev temizleyicisi için basit bir karışım kullandım:


İstediğiniz ebatta bir kap içinde su
Karbonat
Elma sirkesi
(Hoş bir koku için isterseniz aromatik yağlardan da 1-2 damla ekleyebilirsiniz)

Hepsi bu!
Üç malzemeyi kapta güzelce karıştırdım elimle.
Bezimi bu suda yıkadım ve silmek istediğim yerleri temizledim.
Mutfak dolaplarını, bulaşık makinesini, salondaki ahşap mobilyaları hep bu karışım ile sildim.
Sonuç gayet de iyiydi...

Akla gelebilecek bazı sorular var:

Sirke kötü kokmuyor mu?
Kesinlikle hayır. Zaten bir müddet sonra uçup gidiyor. Kötü kokmanın aksine, sirkenin kötü kokuları emici bir özelliği var.

Karbonat taneleri ahşap yüzeyleri çizmiyor mu?
Kullandığım karbonatın taneleri çok küçük o yüzden böyle bir problem yaşamadım. Ama her markanın tane büyüklüğü aynı olmayabiliyor. Eğer taneler çok büyükse, evde kahve/şeker öğütücünüz varsa onda bir iki kez daha çekerek boyutunu küçültebilirsiniz.

Bu karışım kirleri çözer mi?
Eşyalarımdaki kirlilik parmak izi ve tozdan ibaretti. Mutfakta biraz yağ da vardı tabi. Ama yapış yapış bir yağ değil. Ben problem yaşamadım. Çok kalıplaşmış kirler varsa farklı çözümler uygulayabilirsiniz o bölgelerde (sirke ve karbonatı daha konsantre hazırlayıp, o bölgede bekletebilirsiniz mesela)

Sirkenin yada karbonatın eşyalarda izi kalır mı?
Bez iyi sıkılmazsa su izi elbet kalacaktır. Ama güzelce sıkınca problem yok. Üstelik sirkenin ahşap yüzeyleri parlatma etkisi de var;)

Kullandıkça ve memnun kaldıkça, doğal ürünlerle temizlik konusunda paylaşımlarım devam edecek inşallah;)

10 yorum:

günlük yaşamım dedi ki...

hımm ben de denemek istiyorum bakalım tutturabilcekmiyim

Pembe Kreasyon dedi ki...

Canım ben de kullanıyorum bu karışımı. Aynı kafadanız. İnsanlar beni anlamıyor. Almayın başka ülkenin mallarını zehir diyorum ama kaliteli diyorlar. Hastalıklar neden bu kadar arttı ki diye düşünmüyorlar. Ben de memnunum. Hatta bu karışımın içine biraz da limon sıkıyorum. Beyazlatıcı etkisi var ya hani. Hem de biraz koku yapıyor. Sirke bana göre kötü kokuyor ama azıcık lavanta yağı ekliyorum içine koku biraz düzeliyor

Unknown dedi ki...

Bu yazıyı çok beğendim emeğine sağlık. Ben de aynı sıkıntılardan muzdaribim. :( Bir de benim alerjim var deterjanlara karşı. Evdekiler bitince deneyeceğim inşallah.

Umut hikayem dedi ki...

Çok mantıklı aslında :)
Dediğin gibi o köpüğü görmeden insan temizlenmedi sanıyo halbuki sirke yağlı olan dolapları bile temizliyo :)
Teşekkür ederim öneri için :)

YUUGEN dedi ki...

bende yapmak istiyorum bu karşımı ama evde tonla stokladığım ürün var bir bitsinler de :(

Uyuşuk Hayalperest dedi ki...

Bizim evde de hijyen sağlamak için sirke kullanılır. :)
Ama karbonatla hiç denemedik.

Kizlierkeklikedili dedi ki...

İnternette bu konuda gerçekten çok kaynak var, defalarca denk de geldim ama işte hep üşengeçliğimin sonucunda rafa kalktı... Sirkenin maharetleri malum, nereye girse temizliyor. Ben de Rossman'da satılan sirkeli, ekolojik suyu kullanıyorum tüm banyo, mutfak ve mobilya yüzeylerimde, çok da memnunum...

birdunyafikir dedi ki...

Sirke harika bir şey gerçekten;) Rossman'ın sitesine baktım ama hep deterjan var, bahsettiğiniz ürünü ben mi bulamadım acaba? Tam ismi nedir?

PEMBE MASALLAR ATOLYESİ dedi ki...

Karbonat ve sirkenin işe yaramadığı yer yok sanırım bende fırınımı temizledim...

birdunyafikir dedi ki...

öznur öznur; aynen öyle. Temizlik olayında bu ikili çok iş görüyor.