13 Ekim 2013 Pazar

AĞARTMALI PATLICAN-BİBER TURŞUSU

Kurban bayramında etin yanında yenebilecek bir turşu tarifi denedim.
Annemler çok güzel yapar bu turşuyu.
Benim ilk denememdi, yine de fena olmadı:)

Malzemeler:

- 4 patlıcan
- 6 biber
- 5 diş sarımsak
- Zeytinyağı
- Tuz
- 4 limon

(Malzemeler kişi sayısı ve damak tadına göre değişiklik gösterebilir elbette...)

İlk olarak patlıcanları alacalı olarak kesip, kesme tahtası üzerinde 2 parmak kalınlığında küçük parçalara ayırdım.


Akabinde ve detayında, biberleri ortadan ikiye bölüp, çekirdeklerini çıkardım. 4 eşit parçaya böldüm.


Bir yandan da biber ve patlıcanları haşlamak için su kaynattım.

İlk olarak biberleri haşladım çünkü patlıcan haşlandığı zaman suya acılığını bırakıyor.
Ayrıca ilk olarak patlıcanı haşlarsak, patlıcanın suya geçen mor rengi yeşil biberleri morartabilir diye düşünüyorum.

Haşlama işlemi devam ederken ağartma dediğimiz usulle dövülmüş  sarımsağı ve zeytinyağını yavaş yavaş birbirine yedirdim.


Haşlama işlemi bitince biber ve patlıcanları genişçe bir kaba aldım.
Ağartmayı ve limon suyunu güzelce karıştırıp, haşlanmış sebzelerin üzerine döktüm.
Lezzetlerin birbirine iyice geçmesi için hepsini karıştırdım ve kabın ağzını kapatarak bir müddet beklettim.


Daha sonra üzerine su koydum (Her şey yolunda giderken su koyma işleminde bir aksilik oldu, su biraz fazla kaçtı).
Normalde turşu daha kıvamlı olmalı, su miktarı biraz fazla oldu benimkinde...


Buzdolabında bir müddet beklettikten sonra yemeye hazır.

9 yorum:

resim defterimm dedi ki...

Ellerine sağlık hayırlı bayramlar..

birdunyafikir dedi ki...

Hepimiz iyi bir bayram geçiririz umarım:)

sevda s. dedi ki...

Eline sağlık, afiyet olsun.
İyi bayramlar

Ahu Türkyaşar dedi ki...

Merhaba :)

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık olsun.
Biz bu turşuya, ekşili turşu deriz. Sumak ekşisi ve naneyle tatlandırırız. :) sizin yaptığınızda daha farklı olmuş.
Sevgiler...

birdunyafikir dedi ki...

Tarifler yöreye göre farklılık gösterebiliyor.
Sumak ekşisiyle de çok harika olur sanırım.
Ama nane ilginç geldi:)

İstanbul Kazan Ben Kepçe dedi ki...

ellerine sağlk canım :)

Aner dedi ki...

cok lezzetli gorunuyor ellerinize saglik :) Iyiki blogunuzu kesfetmisim. okurken zewk aliyorum :) guzel paylasimlar icin tesekkurler :)

birdunyafikir dedi ki...

Teşekkür ederim, sağolun;)