12 Ağustos 2013 Pazartesi

KAŞARLI MİLFÖY RULO

Uzunca bir zamandır blogda paylaşım yapamadım.
Yaz ayı benim için hep sürüncemeli geçer, kendimi pek bilmem. Oradan oraya atarım kendimi, bir uyuşukluk, bir sıkıntılı haller...
Bir de mübarek ramazan ayı devreye girince aklım fikrim "minimum enerji maksimum verimle günü nasıl çıkarabilirim?" sorusuna yanıt aramakla geçiyor:)

Ramazan ayını ve bayramını hayırlısıyla geride bıraktık. Allah tuttuğumuz oruçları kabul etsin.

Bayram sabahında denediğim oldukça kolay bir tarifi paylaşacağım. Bu tarifi şu blogda görmüştüm.
Oldukça basit ve sevimli bir tarif olduğunu düşünüyorum.
Üstelik milföy kolayca hazırlanabilen bir hamur çeşidi.
Tarifi gördüğüm adresten biraz farklı şekilde yaptım. Asıl tarifte lor ve kaşar kullanılmış, ben sadece kaşar kullandım. Ama öyle düşünüyorum ki, bu tarife tuzlu bir peynir daha çok yakışacaktır (yada kaşar ve tuzlu bir peynir  karıştırılarak kullanılmalı. Asıl tarifte belki de bu yüzden lor var ama evde o an olmadığı için ben lor kullanamadım.)

Malzemeler şöyle;

Milföy hamuru
Kaşar peyniri
Maydanoz
Yumurta akı (iç harcına kullanılır), yumurta sarısı (milföy fırına verilmeden önce, ruloların üstüne sürülür)
Susam

Öncelikle iç harcı hazırladım.


Milföyleri merdane ile biraz açarak dikdörtgen hale getirdim. İç harcını yerleştirdim.


Hamuru kapattım.


Keserek fırın tepsisine yerleştirdim. Milföy yapışkan bir yapıya sahip olduğu için fırın tepsisinde yağlı kağıt kullandım. Hamurun üzerine yumurta sarısını sürdüm ve susam ekledim.


Fırından çıkınca görüntü şöyleydi:


Benim gibi uzun süren tariflerle uğraşamayan (gerek vakti, gerek sabrı itibari ile:) bayanlar için kolay ve güzel bir tarif...

Hiç yorum yok: